2011.06.19.
23:21

Írta: endruska

Stat. és egyéb stuffs

Na, hát már több mint egy hete esz engem a fene itt Amerikában. Túl vagyok az első héten a melóban is, és azt kell, hogy mondjam, jobban érzem magam mint hittem volna.

Az egyetlen para a szituban az, hogy még mindig nem sikerült kecót találnom. Ez azért vicces, mert pár napon belül lejár a hotelfoglalásom, és aztán fizethetek egy vagyont, vagy alszom a kis kocsimban :P

Van egy (igazából kurva sok) furcsa szokása az amerikaiaknak, hogy basznak felvenni a telefont. Meg persze az e-mail-ekre se válaszolnak nagyon. Eszméletlen durva, hogy találtam egy csomó ígéretes hirdetést, és felhívtam a telefonszámokat vagy tízmilliószor, és basztak felvenni. Igazából már az egyenlegem felét elköltöttem arra, hogy a hangpostával beszélgetek... :S na mindegy.

Még egy kicsit furcsa dolog, hogy itt KÖTELEZŐ jattolni minden pincért, még akkor is, ha nem csinált konkrétan semmit se. Általában 15-20%-ot várnak el, és ha csak 10%-ot adsz az azt jelenti, hogy annyira rossznak érzed a kiszolgálást mint ha valamilyen nyóckeres késdobálóban kifognád a dzsippó pincérlány havibaját. Itt a hotelben van reggeli a szobához, amiért én mondjuk egy büdös centet se fizetek és konkrétan büfé van, tehát minden kaját magamnak szedek, viszont 2-3 zöldhasút muszáj adni a pincérnek. És ezt amúgy első alkalommal nagyon finoman érzékeltette is. De ami kicsit parásabb, hogy egyik nap elmentünk sörözni egy bárba Princeton belvárosában. Nálam nem nagyon volt cash, viszont bankkártyával lehet fizetni, szal no para. Csak annyi az egész, hogy van egy 10 dolláros minimum. Nos én vettem pár sört, mert épp az én köröm volt, és 8 dollárt kellett volna fizetnem, és mondtam a csaposnak (mert persze pincér nem volt), hogy a maradék két dollárt akkor tekintse jattnak, ő meg beleegyezett. Kb 10 perccel később odarángatott egy másik csapos a pulthoz, hogy én hogy képzelem, hogy nem adok jattot, menjek a faszba (frankón ordibált) és azon nyomban írjak valamennyit a nyugtára (itt ha kártyával fizetsz, csak rá kell írni valamit a papírra). Hiába magyaráztam, hogy 25%-kal többet fizettem, addig nem hagyott békén míg rá nem írtam még 15%-ot... mondhatom kurvajó.

Na, mindegy, egy kis öröm a mai poszt végére: úgy tűnik egész érdekes dolgokat írok, a legutóbbi poszt megjelenésének napján 149 oldalletöltése és 64 egyéni látogatója volt fantasztikus blogomnak. Köszi mindenkinek!

És végül, hogy valami kép is legyen ma, tolok kettőt a hotelszobámról. Egész faszán el lehet itt hesszelni amúgy.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://endrusmenniamerika.blog.hu/api/trackback/id/tr312998891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása